
Коли ми вперше почули як співає фольклорний гурт “Щука-Риба”, то зрозуміли - нам потрібно поєднати український народний спів з нашим дизайном! Адже учасники колективу професійні етнологи та фольклористи.
Під час власних експедицій центральною Україною вони збирають пісні та виконують їх без аранжування – у первинному звучанні.
Наш проєкт - це жива музична картина.
“Пісня, як і вишита сорочка, є невід’ємною частиною та своєрідною візиткою нашої культури і знаходить резонанс десь у середині кожного” - Денис, учасник гурту “Щука-Риба”.


Загалом у складі гурта 10 учасників. Ми поспілкувалися з Яриною та Денисом, що співали в проєкті з Etnodim.
Денис:
Проєкт з “Etnodim” цікавий, насамперед, знайомством з чудовими людьм, натхненними традиційною культурою, і звичайно ж, спільним творенням краси на основі українського!
Зйомка пройшла весело, невимушено, та залишила теплі враження, хоч і пісня була не із веселих. Ми виконали ліричну пісню з Кіровоградщини - “Не ходи, улане”, у якій зібраний весь смуток нещасливого кохання і, до біса, гарна мелодика.
Український автентичний спів важливий своєю унікальністю, різноманіттям, красою, глибиною звучання та змістом текстів.
Сьогодні українська традиція набуває популярності і разом з тим на виконавця лягає відповідальність глибше вникати в контекст та орієнтуватися на першоджерела - саме такий меседж хочеться послати людям, які надихаються і всіляко використовують фольклор.
Отримую задоволення від виконання, і хочеться вкладати свій внесок в популяризацію цієї довговічної, та завжди актуальної краси, у такому стрімкому світі.
Ярина:
Понад сім років я утверджую традиційну культуру в різних сучасних проєктах. Глобально і наївно - це моя класно-таємна ціль. Я практично намагаюся зрозуміти процес комерціалізації для такого специфічного продукту. Для мене важливо черпати натхнення та інформацію з витоків та першоджерел, традиційна культура є саме такою, а традиційна музика одна з його видів. Адже у кожного діла має бути змістовне підґрунтя. Тому, щаслива, що працюю саме з таким матеріалом і можу бути гарантом того що роблю і що говорю (посміхається).
Etnodim - це сучасний та цікавий бізнес, що дотикається з моєю сферою діяльності, тому для мене це був хороший досвід співпраці, де я могла спостерігати за досвідом людей, їх мотивами та бекграундом. Адже я часто аналізую свою сферу і всі дотичні.
Мені...Зйомка - весела та романтична. Антураж ботанічного саду та сміх команди додавали особливого натхнення.


Etnodim класна площадка для обміну і знайомства її аудиторії з традиційною музикою. Адже уявлення про цю музику і культуру загалом, на мою думку недостатні, тому класно запропонувати цікаву стильну та сучасну історію, як альтернативу (посміхається).
Ми співали для нас типову ліричну пісню з цікавим драматичним сюжетом. Частіше українців асоціюють з гопцадрица, горілочкою та розважаннями, а в таких піснях сенс глибиний, потужний ліричний герой, сильна емоція. Що переживала людина, яка складала цей текст? Як вона жила? А які красиві словосполучення! Ця пісня здається мені ідеальною для дуету, тому так і відбулося з Денисом.
Я би перефразувала: спів - це не важливість, це частина мене, я вже давно з цим живу. Страшенно люблю тексти українських пісень, з кожним разом - новий світ.
Учасники колективу досліджують сучасний стан побутування фольклорної традиції, вивчають, збирають та відтворюють народно-пісенний матеріал.
Ми дивимося в один бік. Очими, сповненим любові до всього українського.
Ми хочемо зберегти народні традиції, інтегруючи їх у сучасність. І в цьому сходиться філософія нашого бренду та Щука-Риба.
Адже філософія бренду Etnodim - це відчути у власних жилах коріння традицій нашого народу та проявляти їх різними кольорами.
Збережено оригінальний стиль відповідей.